Typy agencji reklamowych – czym się zajmują i jaką wybrać?

Agencje reklamowe zajmują się prowadzeniem działań marketingowych na zamówienie klientów. Wśród agencji znajduje się jednak szereg ich typów, które koncentrują się na określonych obszarach reklamy. Jakie są główne rodzaje agencji reklamowych? Z jakiej oferty warto skorzystać?

  1. Agencja reklamy zewnętrznej, outdoorowej

Tego typu agencja reklamowa zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamy outdoorowej, czyli zewnętrznej. Zalicza się do nich szeroka gama metod promocji, które odnoszą się do wykorzystywanych nośników.

 

Agencja reklamy zewnętrznej może przygotować dla klienta plakaty i billboardy reklamowe, może stworzyć atrakcyjnie wyglądającą tablicę firmową lub wykonać litery, logo, także podświetlane. Także można zamówić w niej banery reklamowe, reklamę na witrynę, oklejanie samochodów, ulotki reklamowe.

 

Wiele agencji reklam zewnętrznej zajmuje się także identyfikacją wizualną. W ramach tej oferty agencja może przygotować dla klienta logo oraz inne elementy identyfikujące firmę.

 

  1. Agencja interaktywna

Tego typu agencja reklamowa zajmuje się reklamą internetową, dlatego też często określana jest ona jako agencja internetowa.

 

Agencje reklamy internetowej prowadzą szereg działań koncentrujących się na sieci, między innymi zajmują się tworzeniem stron internetowych, a także prowadzą działania e-marketingowe, na przykład pozycjonowanie stron, e-mail marketing, marketing w mediach społecznościowych.

 

Sprawdzona agencja reklamowa Katowice (https://grupataka.pl)– z ofertami agencji interaktywnych w Katowicach można zapoznać się online już teraz.

 

  1. Agencja social media

Agencja ta zajmuje się prowadzeniem reklamy w mediach społecznościowych, czyli social media, między innymi na Facebooku, Instagramie, YouTube.

 

Tego typu agencje prowadzą usługi w ramach stworzenia profilu firmy, a także jego prowadzenia. Są odpowiedzialne za komunikację z klientami i zachęcają ich do korzystania z oferty, odpowiadają na pytania, pomagają w rozwiązywaniu problemów na linii klient – firma.

 

  1. Agencja PR

Tego typu agencja reklamowa zajmuje się PR-em, czyli public relations, relacjami z otoczeniem. Zajmuje się ona komunikacją z klientami, kontrahentami, pomagając firmie w tworzeniu pozytywnego wizerunku.